01
Tworzenie nowej marki
Branding
Branding, czyli budowanie świadomości marki. Od strategii do kreacji wizualnej.
Samo pojęcie słowa “branding” jest dość złożone i najłatwiej je zrozumieć dzieląc na dwie grupy. “STRATEGIA” i “KREACJA”. Zobacz jak pracujemy nad rozwojem marki i w jaki sposób przebiega proces projektowania brandu.
Strategia, czyli projektujemy fundamenty.
Branding rozpoczynamy od zaplanowania strategii. Projektując dobry brand nie można pomijać tego etapu. To esencja i podwaliny pod budowę naszej marki. Skuteczna strategia to połączenie wielu etapów pracy. Poniżej przedstawiamy te najważniejsze.
Kreacja, czyli projektujemy wygląd marki.
Kreacja wizualna to coś co większość nazywa właśnie mianem “branding”. Na tym etapie powstaje między innymi logo, brandbook, czy Key Visual. Zakres prac nad kreacją wizualną uzależniony jest w dużej mierze od potrzeb i budżetu klienta i ustalany jest indywidualnie. Spójrz jak przebiega praca nad podstawowymi elementami identyfikacji wizualnej.
-
Naming
To nic innego jak tworzenie nazwy firmy, marki, bądź produktu. W świecie przesyconym treścią, wymyślenie unikatowej i chwytliwej nazwy nie jest sprawą prostą. Nazwa ta musi być przede wszystkim ponadczasowa i nie ulegać trendom. Bierzemy pod lupę konkurencję, wolne domeny, zarejestrowane znaki firmowe i wiele więcej elementów, aby zapewnić Twojej marce jak najłatwiejszą drogę do sukcesu.
-
Logo
Ten często niepozorny i mały znaczek ma ogromną wartość i przykładamy do niego maksymalną uwagę. Żadna linia i żaden kształt nie mogą być przypadkowe. Dobre logo jest przemyślane, proste, łatwo rozpoznawalne i ponadczasowe. Paradoksalnie to właśnie projekt najprostszego logo jest najbardziej czasochłonny, ale i przynosi najlepsze efekty w budowaniu silnej i rozpoznawalnej marki.
-
Brandbook
Inaczej Księga Znaku, lub Księga Marki. To zbiór zasad i dokumentacja identyfikacji wizualnej, która służy za instrukcję stosowania logo, ale i często opisuje również wiele więcej kluczowych elementów identyfikacyjnych marki. Znajdują się tam chociażby standardy wystroju wnętrz firmowych oddziałów, zasady oklejania samochodów, czy nawet standardy obsługi. Podstawowa Księga Znaku zawiera natomiast przynajmniej takie elementy jak opis konstrukcji logo, zasady stosowania logo wraz z zastrzeżeniem niedozwolonych modyfikacji, pola ochronne, kolorystykę i typografię.
-
Key Visual
Tłumacząc na język polski "Klucz Wizualny" marki to w dużym uproszczeniu właśnie wygląd całej Twojej firmy. Samo logo bowiem nie definiuje tego jak Twoja marka wygląda w oczach klienta. Key Visual natomiast to nie jeden element graficzny a raczej zbiór elementów, który tworzy strukturę wizualną. To wszelkiego rodzaju ilustracje, kolory, ikony i układy graficzne, które mają za zadanie tak zapaść odbiorcy w pamięć, że będzie wiedział na jakiej stronie, lub w jakim sklepie się znajduje nawet gdy nigdzie nie widać Twojego logo.
-
Projekty wizerunkowe
Mocno związane właśnie z Key Visual. O ile klucz wizualny to zbiór elementów graficznych wpływających na postrzeganie Twojej marki, tak projekty wizerunkowe to właśnie tworzenie tychże grafik. Projektami takimi mogą być chociażby Twoja strona internetowa, wszelkiego rodzaju grafiki na social media, opakowania produktów, czy billboardy. Wszystkie grafiki tworzone w strukturach jednej firmy muszą być ze sobą spójne, aby utrwalić wygląd Twojej marki w umysłach klientów.
-
Akcydensy
Wszelkiego rodzaju jednoarkuszowe materiały firmowe. Każdy, nawet mały element graficzny firmy pracuje na jej wizerunek. Dlatego wszystkie ulotki, wizytówki, plakaty, czy papier firmowy nie mogą być projektowane bezmyślnie i przypadkowo. Nasze projekty zawsze opieramy na ustalonych zasadach Key Visual, dzięki czemu masz pewność, że nikt nie pomyli Twojej firmy z konkurencją.
02
Odświeżanie istniejącej marki
Rebranding / redesign
Twoja marka potrzebuje odświeżenia?
Wiele firm działających na rynku nie posiada dobrej identyfikacji wizualnej. Zaniedbanie tej kwestii to duży błąd, który niestety pozostawia Twoją markę daleko z tyłu za konkurencją. Jak powszechnie wiadomo ludzie kupują oczami, dlatego tracisz czas i pieniądze na nieskuteczne reklamy, które nie przynoszą zadowalających efektów. Jeśli Twoja firma należy do tego grona, napisz do nas. Przygotujemy dla Ciebie darmową i niezobowiązującą ofertę.